Ahad, 13 Mei 2012

29 april tarikh keramat......

Dicatat oleh Masduranisaqaseh di 7:58 PTG
Salam.....

aku nak story sket pasal tarikh 29 April baru2 nih...... tarikh yang bagi aku sangat2 memilukan bagi aku...... sbb tarikh tu lah aku dimasukkan ke wad selepas 2 tahun lepas (bersalin kan my qaseh)..... dan aku disahkan ada fibroid....... perghhhhhhhhh...... Allah je yang tau betapa down n sedih sgt aku bila mula2 dpt tau...... tapi bila pikir balik buat pe nak sedih2.... benda  mmg dah ade dlm perut aku.... kalo aku sedih pun bukan benda tu boleh hilang pun..... kan kan kan........ jadi aku redha n akan berusaha utk buat yg terbaik tuk anak2 aku...... tp yang aku klakarnye..... 5 org doktor yang scan perut aku..... semua ckp benda yang berlainan...... sorang ckp apendik.... sorang ckp batu karang...... sorang ckp kuman..... sorang cakap kidney prob...... yang last2 barulah fibroid..... letih tul lah ..... mungkin sbb doktor2  ni amik medik dulu kat tmpt berlainan kot..... tu yang byk berbeza kot.... huhuhuhuhuh

Sekarang ni doktor amik keputusan suh aku wat CTSCAN.... tuk memastikan yang aku betul2 fibroid n bebas dari cancer...... n lepas tu baru boleh wat operation...... yang x syok nye...... hospital canggih di putrajaya boleh rosak lak CTSCAN nye.... n smpi skrg x repair2........terpaksalah aku menumpang kat spital serdang...... dan tarikh yang aku dpt 15 JUN .... maknanye lagi sebulan ...... huhhhhhhh..... nak menunggu lagi sebulan lak tuhhhhh..... seb bek fibroid aku ni masih tahap x membahaya sgt....... kalo x...... jalan dulu kot......

Kondisi aku skrg ni lak..... asyik letih lesu n  sakit pinggang...... tp yang peliknye bila kat opis je barulah nak lemah2 badan.... tapi kalo duk kat umah segar je rasa........ mood keje pun dah lari jauh ...... nak kejar pu dah x larat...... hehehehehe.... moga geng2 blogger sumer dpt doakan kesihatan aku ye....... aminnnnn

8 ulasan:

Masya on 13 Mei 2012 pada 8:39 PTG berkata...

ape puncanya mas tergerak nak scan.. perut sakit ker.. nasib baik dapat tahu awal... bahaya jugak yer..

Masduranisaqaseh on 14 Mei 2012 pada 12:11 PG berkata...

perut sakit teramat sgt..... rasa mcm period pain + nak terberak + senak + sakit seluruh pinggang..... tu yg pepagi 29 April tu pegi kecemasan spital putrajaya..... terus admitted lahhh..... tu lah penting nyer kena buat pap smear ..... ni dah dekat 35 tahun x pernah pun sy buat..... sia2 je kena marah ngan doktor ari tu..... heheheheh

Unknown on 14 Mei 2012 pada 11:24 PTG berkata...

moga dipermudahkn segala urusan. cpt sembuh k.leh tlg sy wat koje.:D

Syam Soffi on 15 Mei 2012 pada 8:24 PG berkata...

semoga kak mas kembali sihat dan dapatlah beri adik pada qaseh... err... cam salah komen je aku nih??? HAHAHA!!

HAH!!! Nanti masuk spital jgn lupe bgtau update... Jgn buat diam cam aritu lg... HUH!!

mama irfan on 20 Mei 2012 pada 8:11 PTG berkata...

moga k.mas dilindungi Allah dari sebarang penyakit yang bahaya n semoga cepat sembuh...amin....

p/s jangan tension k.... x yah pikir sangat hal ni... ingat penyakit ni penghapus dosa kita... redha jer.... (ayat org yg x rasa, leh la kn cakap tul x...hehe)

Zana Adieyza on 27 Mei 2012 pada 8:05 PTG berkata...

semoga segala urusan dipermudahkan Allah.. insyaAllah segalanya akan ok.. take care sis!

GREENJADE on 1 Jun 2012 pada 12:05 PG berkata...

InsyaAllah hope everitin' goes well ya sis..

simptom dia mmg cpt letih..maybe kat opis sejuk ber air-cond tu yg lg lesu gamaknye..

pepong tabah ya.take care :)

Zana Adieyza on 5 Jun 2012 pada 8:27 PTG berkata...

semoga cepat sembuh..

 

MasDuraNisaQaseh Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting